Tuesday, 7 November 2017

Släktforskningen på g igen

Jag har nu återupptagit den släktforskning som jag påbörjade 2010. Så nu tänker jag digitalisera bildarkivet och vissa dokument, och försöka skapa ett släktträd med något lämpligt program. Mera om program och metoder i nästa blogginlägg.
Jag ska också lägga upp en reviderad version av släktkrönikan på nätet, och komplettera med inskannade bilder och dokument. Det blir dock på en lösenordsskyddad plats, som bara blir tillgänglig för släktingar. Se Släktdata här till vänster.
Det jag hittills skannat in är bildbilagan till fars släktkrönika, släktens dödsannonser och en del gamla vykort. Jag ska också börja skanna in en del skriftliga dokument som kan vara av intresse för släkten. Här på bloggen ska jag bara ta upp ämnen som kan vara av allmänt intresse för andra släktforskare.
Länken till det privata släktmaterialet finns till höger, Släktdata. Om du tillhör släkterna Havbrandt, Haapalainen, Sjöholm, Wahlström eller andra sidogrenar, så skriv en rad till reinohav@gmail.com och berätta vem du är, så får du lösenordet till släktmaterialet.

No comments:

Post a Comment